De relatie tussen e-commerce, SEO en SEM

De behoeften van elk merk zijn verschillend en vereisen een unieke combinatie van SEO, SEM, en e-commerce. Marketeers beoordelen de doelen en mogelijkheden van een merk om te bepalen welke programma’s nodig zijn, maar hoe zullen ze doelen bereiken en welke gegevens zijn nodig om deze doelen te bereiken?

Wat is het verschil tussen SEO en SEM? Waarom zou ik bieden op mijn eigen merk trefwoorden? Moeten we beginnen met SEO of SEM? Wordt e-commerce beschouwd als search? Waar moet ik investeren?

Om de relatie van deze kanalen binnen de zoekfunctie te begrijpen, denk aan een speeltuin toernooi van trefbal (SEO), kickball (SEM), en tetherball (ecommerce). Alle spellen worden gespeeld op dezelfde speelplaats (zoekmachine resultaten pagina, SERP) met hetzelfde type bal (platforms), maar verschillende regels, gameplay, speler posities, strategisch spel, variabelen, en doelstellingen om te winnen.

Sommige spelers (adverteerders) investeren alles in het spelen van slechts een spel. De atleten (performance marketeers) die een combinatie van deze spellen spelen en de gemeenschappelijke vaardigheden beheersen (data storytelling, inzicht in de impact op de business, invloedrijke communicatievaardigheden, voortdurend leren, gretigheid om te testen, snelle verandering omarmen) heersen over het speelveld.

De SERP is gevuld met aspecten en vermeldingen van alle soorten die vallen in deze drie kanalen te maken van de search marketing functie. Er zijn drie belangrijke voordelen van een uitgebreide zoekstrategie:

  • In tandem, ze nemen meer onroerend goed op de SERP voor uw merk te bezitten en te duwen uw concurrentie. Gecombineerde merken kunnen maximale zichtbaarheid krijgen.
  • De zoeker weet meestal niet of ze interactie hebben met e-commerce, betaalde of organische vermeldingen, en de juiste combinatie kan betekenen dat u er voor uw klant zult zijn wanneer, waar en hoe ze persoonlijk de voorkeur geven aan interactie met uw merk.
  • Hoe chaotisch het pad naar conversie vandaag de dag ook kan zijn, een geconsolideerde zoekstrategie dekt de basis van de volledige tunnel en zorgt ervoor dat u de klant op een gepersonaliseerde, effectieve en efficiënte manier bereikt.

Adverteerders, merken, categorieën, verticals, en seizoensgebondenheid spelen allemaal een rol bij het bepalen van de juiste combinatie van SEO, SEM, en e-commerce inspanningen voor uw specifieke merk. Het is zeker niet één maat past allen.

Hier is de wat, waarom, en wanneer indeling om merken te begeleiden bij het ontwikkelen van hun unieke search combinatie.

Zoekmachinemarketing of betaald zoeken of SEM of PPC

SEM is betaalde reclame die wordt geactiveerd door zoekopdrachten op trefwoorden. Er is een real-time blinde veiling (een combinatie van bod, kwaliteit, relevantie) elke keer dat een trefwoord wordt gezocht naar positie op SERP met de andere adverteerders concurreren in diezelfde veiling.

Waarom?

SEM biedt messaging en targeting controle die dient aan de top van de SERP. Als u niet meedoet, doen uw concurrenten dat wel.

Wanneer?

Marketeers gebruiken SEM wanneer zij onmiddellijke bekendheid, verkeer, en resultaten nodig hebben. De behoefte aan gecontroleerde, promotionele messaging en meting van de activiteit wordt gedreven door tastbare dollars. Het gedrag van uw klanten leren kennen werkt als een motor om gedrag te leren. Om optimaal gebruik te maken van SEM, moeten marketeers een budget hebben om te besteden aan betaalde digitale media.

SEO of organisch zoeken of beheer van locatievermeldingen

SEO zorgt voor vermeldingen op basis van relevante zoektermen in de SER. Dit kan zijn in de vorm van kennisgrafieken, SEO-vermeldingen, kaartvermeldingen, sociale media, beoordelingen/reviews en meer.

Opmerking: Andere SEO-gebieden zijn app-zoekoptimalisatie, beheer van locatievermeldingen, content mapping, gratis winkelvermeldingen, webontwikkeling, en nog veel meer.

Tip

Begrijp en verdiep u in wat overkoepelende termen als “SEO” of “Reputatiemanagement” werkelijk betekenen voor merken, welke marketingproblemen ze proberen op te lossen, of wat ze hopen te bereiken.

Waarom?

SEO is de fundamentele en funderende infrastructuur van het online DNA van uw merk. Zelfs het mooiste herenhuis (betaalde reclame) brokkelt af onder een zwak fundament. Het internet deelt alles organisch, zodat je misschien niet eens bewust zijn van wat er is rond uw merk zonder een sterke SEO-strategie en consequent mindful en slimme messaging.

Wanneer?

Elk merk dat een website heeft moet enige deelname aan SEO hebben en binnen organische lijsten werken om de richtlijnen en doelen van het bedrijfsmerk te bereiken. Marketeers moeten regelmatig bijwerken en optimaliseren locatie listings voor die bakstenen en mortel bedrijven. Dit is een continu proces, maar het begint meestal met een beoordeling of kans evaluatie.

E-commerce, winkeladvertenties (voorheen product listing ads)

Ecommerce is de brede term voor online retail, die betaalde en onbetaalde aspecten omvat die in tandem werken. Dit varieert van winkeladvertenties op zoekmachines en open marktplaatsen zoals Amazon/Walmart tot integraties zoals Shopify.

Opmerking: u zult een merchant center account nodig hebben om gestructureerde product data feeds onder te brengen.

Tip

Automatisering en machine learning zijn de sleutel tot e-commerce succes. Probeer een managementplatform zoals Kenshoo in te zetten om holistische e-commerceverhalen te consolideren en geavanceerde mogelijkheden in het e-commerceprogramma te krijgen.

Waarom?

E-commerce is van vitaal belang om de online verkoop effectief en efficiënt te stimuleren en de impact op de bottom line te maximaliseren.

Wanneer?

Als u online producten verkoopt, is het startpunt winkeladvertenties op zoekmachines. Vanaf daar, hangt het af van de handelaren, supply chain, en de marktplaatsen waar uw producten worden verkocht.

De behoeften van elk merk zullen anders zijn en vereisen een unieke combinatie van SEO, SEM, en e-commerce. Marketeers zullen de doelen en mogelijkheden van het merk moeten beoordelen om te bepalen welke programma’s nodig zijn, hoe ze zullen helpen doelen te bereiken, en welke gegevens nodig zijn om de doelen te bereiken.

Merken zullen vergelijkbare doelen hebben bij het implementeren van SEO, SEM, en e-commerce, zoals het vaststellen van een SERP-aanwezigheid, maar er is volop gelegenheid voor creativiteit binnen deze platforms om de unieke doelen van een merk te bereiken. Het is belangrijk dat marketeers gefocust blijven op deze doelen gedurende de campagne, maar ook wendbaar zijn als de industrie verandert en fondsen opnieuw toewijzen aan verschillende platforms als de gewenste resultaten niet worden bereikt. Door de resultaten in real-time te volgen, kunnen marketeers hun strategieën snel bijstellen om ervoor te zorgen dat de doelstellingen worden gehaald.

Nu we de relatie, use cases en voordelen kennen – laten we eens kijken naar een aantal vragen die u kunt stellen om te helpen de volgende stappen te bepalen om uw search programma naar het volgende niveau te tillen.

  • Wat is uw primaire bedrijfsdoelstelling?
  • Welke pijnpunten probeert u op te lossen?
  • Heeft u de juiste partner die beschikt over kracht, expertise, tools en mogelijkheden voor alle zoekkanalen?


Door kanalen holistisch te bekijken, moeten marketeers strategische planning implementeren met een wendbare aanpak om bij te sturen op resultaten, dat is wat excellentie in uw totale marketingprogramma zal stimuleren. Hoewel ze elk een andere rol spelen en adverteerders verschillende voordelen bieden, mogen deze kanalen nooit tegen elkaar worden uitgespeeld, op een 1:1 basis worden vergeleken of elkaars rol in de marketingmix vervangen. In plaats daarvan moeten ze worden beschouwd als een aanvulling op elkaar en de spil van het succes.


0 0 stem
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties