Google Analytics conversie toevoegen

Beschrijving

Google Analytics conversie toevoegen:
In de video krijg je te zien hoe je een conversie toevoegt in Google Analytics.
Je hebt 4 types dit zijn:

– Bestemming
– Duur
– Pagina’s/schermen per sessie
– Gebeurtenis

De namen zeggen het al een beetje wat welk type doet maar hieronder zie je wat welke type precies is en doet.

Bestemming:
Dit houd bij hoeveel mensen er op de pagina gekomen zijn.

Duur:
Hier kan je bijhouden hoelang mensen er op je website. Je kan een minimaal aantal seconde invullen zodat mensen die er verkeerd op klikken niet mee worden gerekend.

Pagina’s/schermen per sessie:
Met dit type kan je bijhouden hoeveel pagina’s mensen bekijken op je website en ook hier kan je een minimaal aantal pagina’s nodig hebben om mee gerekend te worden.

Gebeurtenis:
Je kunt zowat alles wat je met Google Analytics gebeurtenissen wilt zoals: externe links Downloads, tijd bezig geweest met het kijken naar video’s sociale media knoppen, Widget gebruik ect. Je kan eigenlijk alles bij houden met wat uw bezoekers/gebruikers op uw website gebeurd.

Wij voegen een simpele conversie toe dat bijhoud hoeveel mensen er naar onze pagina gaan.

Bij een conversie kan waarde toevoegen (in dollars) en dan word er gelijk mee berekend hoeveel je al hebt verdient.

Al wil je dit accuraat berekenen moet je een trechter maken. Een trechter wil zeggen dat je eerst langs de pagina’s moet die je in de trechter hebt gezet voordat hij op de pagina komt van de coversie.