Google Real-Time Search een hot item?

Toegegeven: Google zit niet stil. 4 weken geleden werd Real-Time Search gelanceerd en het ziet er inderdaad prachtig uit:


Het lijkt een direct gevolg van de samenwerking met Twitter, Facebook en MySpace. Google gebruikt hiervan alleen de openbare gegevens. En nadat we allemaal hebben gecontroleerd of we op de sociale sites wel op ‘privé’ staan, pakken we Google Labs er nog eens bij. Dit omdat met betrekking tot Real-Time Search al bijzonder snel in beeld kwam: ‘The experiment you’re trying to access is no longer available. Go to experiments overview.’

En Google Goggles (7 december) e.a. staan nog wel genoteerd. Dit betekent of dat Google genoeg informatie over Real-Time Search heeft of dat de ‘Latest Results’ nog even in de kast blijven staan. Misschien is wel gebleken dat Real-Time niet snel genoeg is: gebruikers moeten namelijk wachten tot er een tweet getypt is. Net als bij het supersnelle koffiezetapparaat dat nooit snel genoeg gaat als je ernaast staat te wachten.


Seo
Copywriter
Robert Didier
Robert Didier is de zoekmachinemarketing specialist van Spelwerk Teksten. Hij zorgt dat bestaande websites geen verplicht nummer zijn, maar doen wat ze moeten doen.

Benieuwd wat voor uw website mogelijk is? Vraag het hem per e-mail.

 LinkedIn
 Twitter

4
Reageer op dit artikel

avatar
4 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
Mark van LoonDiederik MartensMartijnWebsite Promotie Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
Website Promotie
Gast

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze optie niet bijster interessant vind. Ontzettend waardevolle informatie op bijvoorbeeld Twitter is naar mijn mening nogal schaars.

Martijn
Gast
Martijn

@Website Promotie on January 3rd, 2010 7:21 pm
Dat kleine beetje kan met een goed zoekalgoritme misschien wel goed gevonden worden 🙂

Diederik Martens
Gast

Je kunt toch gerichte teksten schrijven (geautomatiseerd?), zodat deze steeds verschijnen

Mark van Loon
Gast

Ik vind het dus wel geestig en zou veel kunnen betekenen als Google de resultaten relevant weet te houden. Dat is waar Google (of elke andere zoekmachine) zich op moet onderscheiden: relevantie!

Tot op heden is dat Google gelukt, maar er moet ooit iemand komen die dat beter kan…