Google Wave: samen sterk met de Google Wave (?)

Eind mei 2009 lanceerde Google het concept Google Wave. Eind september gaan bij Google 100.000 uitnodigingen de deur uit om dit platform te testen. Een totaalpakket waarin door verschillende deelnemers op verschillende manieren gelijktijdig aan een document kan worden gewerkt. Het idee is zonder meer positief ontvangen: het scala aan mogelijkheden spreekt aan.

Google Wave lijkt een stap verder te gaan op het gebied van communicatie. Wat is de Wave nu eigenlijk?
Kort weergegeven biedt Wave de mogelijkheid via verschillende communicatiekanalen projecten te beheren. Heel kort weergegeven maakt – volgens Google – Wave alle bestaande communicatiekanalen verleden tijd.
We geven het iets langer weer.

Kernwoorden bij Wave zijn ‘samenwerking’ en ‘adoptie’.
Samenwerking slaat op het interne gegeven dat van een statisch geheel samen iets dynamisch wordt gemaakt. Het is als in Google Docs: iemand plant een document waaraan online flink gesleuteld kan worden. Bij Google Wave plant je echter geen document; je gooit het in het water. De directe dynamiek zorgt ervoor dat iedereen tegelijk en op elke manier aan het document kan werken; de golfbeweging is ingezet. Problemen hoeven niet meer binnen een afdeling te worden opgelost en aan frisse ideeën kan van alles worden toegevoegd. Collega’s van andere afdelingen en vakgenoten van andere bedrijven hebben realtime inzicht en inspraak. Dit is samenwerking ten top: je bent niet meer gebonden aan de muren van je kantoor!
Adoptie is het externe gegeven van men wereldwijd gebruik van Wave maakt. De vervanger van alle bestaande communicatiekanalen lanceren, betekent erg veel gebruikers overtuigen. Zo heeft e-mail heeft het nog steeds moeilijk met snail-mail.

Wave lijkt zeker kans te hebben bij ontwikkelaars en in de zakenwereld. Daar komt samenwerking wel tot zijn recht. In de wereld van de kattenbelletjes echter!?


Seo
Copywriter
Robert Didier
Robert Didier is de zoekmachinemarketing specialist van Spelwerk Teksten. Hij zorgt dat bestaande websites geen verplicht nummer zijn, maar doen wat ze moeten doen.

Benieuwd wat voor uw website mogelijk is? Vraag het hem per e-mail.

 LinkedIn
 Twitter

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op