Wat vind jij?
Uit de eerste 15 reacties op onze poll blijkt dat de meningen behoorlijk zijn verdeeld.
5 vinden het zonde van de tijd
5 vinden het niet zonde van de tijd
5 vinden dat het er aan ligt hoeveel tijd je eraan besteed en wat je precies doet.
Update van 14 mei 2010 na 284 reacties op onze poll:
Keywords in de keywords metatag zijn in eerste instantie zinloos. Pas als de keywords in de metatag representatief voor je werkelijke content zijn lijkt Google dit te belonen. Ik kan dit nergens bevestigd vinden. Google verklapt natuurlijk nooit wat ze werkelijk belangrijk vinden.
Inderdaad, misbruik van deze metatag maken heeft allang geen zin meer. Toch zou ik deze wel blijven invullen met keywords die representatief zijn voor de content van je website. Doe je dit goed, dan kan dit niet negatief uitpakken voor je website. Zonde van je tijd? Zoveel tijd hoeft het niet eens te kosten en je verliest er niks mee…
Check http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html en je weet of keywords invullen nut heeft 😉
Google doet er niks/weinig meer mee, maar Google is niet de enige zoekmachine. Dus blijven gebruiken
“Google is niet de enige zoekmachine” – dat niet, maar wel met stip de belangrijkste. Bing vertegenwoordigt op de sites die ik onderhoud nog geen 1% van alle zoekopdrachten.
Google doet er weinig mee, maar zoals Niek zegt er zijn meer zoekmachines.
Je keywords metatag bestaat uit misschien 2 of 3 woorden (als je het goed doet). Waarom zou je die niet even toevoegen? Baat het niet, schaad het niet.
Bovendien: andere zoekmachines gebruiken ze wel. En al is dit 1%? Dat is toch 1% van je omzet.
@Mark: toevoegen kan inderdaad een kleine moeite zijn. Als zoekmachines voor 100% verantwoordelijk zijn voor je omzet dan is die kleine inspanning ook nog lucratief.
@Mark: je kunt gerust tot maximaal 20 keywords opgeven.
Voor de vindbaarheid in Google hebben keywords geen meerwaarde. Ik zou er dus niet al te veel aandacht aan besteden. Onze klanten hebben in ons CMS toch nog altijd de mogelijkheid keywords op te geven. Soms worden deze keywords ook gebruikt voor een interne zoekfunctie en kunnen ze dus toch nuttig zijn. Als je ze toch al per pagina in kunt vullen voor een ander doel dan is het voor een websitebouwer ook een kleine moeite om ze even in de meta-keywords-tag te zetten.
Ja, het is inderdaad een kleine moeite om te meta tags in te vullen, dus gewoon altijd doen. Desalniettemin kijkt Google niet meer naar deze gegevens. Uit een recent eigen onderzoek echter, heb ik ondervonden dat tenminste 1 andere zoekmachine (weet niet meer welke het was) websites wél rankschikt op meta gegevens, daar ik mijn website op positie 1 terugvond na het intikken van mijn meta keywoorden in een markt met behoorlijke concurrentie.
Lijkt mij vrij essentieel dat we weten welke zoekmachine dit was, nietwaar?
Uit onze poll blijkt dat de meeste mensen het niet zonde van hun tijd vinden. Onze mening is overigens niet de populairste mening. Wij vinden dat het zonde van je tijd kan zijn. Het ligt er geheel aan hoeveel tijd je aan het vullen van de keywords metatag besteedt en wat je in die tijd doet.
sommige zoekmachines buiten google maken er nog wel gebruik van !
Yahoo is de zoekmachine die nog wel gebruik maakt van keywords.