Optimalisatie in AdWords

De juiste advertentie voor AdWords maken, lijkt simpel.

Een koptekst die niet meer dan 25 karakters bevat, 2 regels advertentieregels van maximaal 35 stuks en de URL van je website eronder. De juiste advertentie is geboren.


Juiste URL
In de eerste zin hierboven staat ‘lijkt simpel’ want dat is het niet. Natuurlijk zijn er de standaardeisen van Google zelf. Die zijn onlangs trouwens wat bijgesteld. Aanpassingen om de advertentie niet misleidend voor bezoekers te maken. De belangrijkste eisen voor de URL’s zijn:
1. De zichtbare URL moet exact aangeven wat de bestemmingspagina inhoudt
2. Zoekwoord-URL’s worden gelezen als bestemmings-URL’s
3. Elke zichtbare URL binnen de advertentiegroep moet naar hetzelfde domein verwijzen

Als we aan deze eisen van Google voor bezoekers voldoen en onze advertenties worden geplaatst, is dat erg leuk. Dat houdt namelijk in dat onze website zelf zowel door ons als door Google gewoon goed gevonden wordt (‘yes!’).

Tekst optimalisatie
Buiten de URL is op het kleine geheel aan tekst wel degelijk optimalisatie van toepassing. Die regels van 25, 35 en 35 karakters moeten zo optimaal mogelijk gevuld worden. Zo optimaal mogelijk betekent dan met name om bezoekers te trekken. Daarbij maken we stevig gebruik van Google zelf.
Onlangs heeft Google de mogelijkheid gelanceerd om AdSense-advertenties geheel ‘strong’ weer te geven. Of dit helpt om sneller gevonden te worden, is nog maar de vraag.
Wat gebeurt er namelijk als de trefwoorden in de AdWords-advertenties goed zijn? Bezoekers gebruiken die trefwoorden als zoekwoorden en Google geeft die in de resultaten vet weer. Dikke woorden in de tekst vallen toch meer op dan een geheel dikke advertenties. Het lijkt daarom meer op te leveren als we de advertenties trefwoordgericht optimaliseren. Aan jullie om uit te maken of het vet maken van hele advertenties in AdSense en AdWords een vette wassen neus is of niet.


0 0 stem
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest
5 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Boudewijn
10 jaren geleden

Adword campagnes moet je behandelen als een ‘echte’ advertentie. copy schrijven hiervoor is een vak. Maar zo heb je dat ook met bijvoorbeeld het schrijven van copy voor pagetitles. kortom, als je je eigen advertenties in print of online advertising (non SEA) niet zelf schrijft, besteed dan dit ook gerust uit. het is een vak apart.

Riego
10 jaren geleden

Handige tips… dank…

poker
10 jaren geleden

Handige tips die ik onmiddellijk ga toepassen, danku

Elegant Beauty
10 jaren geleden

Ik ( http://www.elegantbeauty.nl ) wil graag sneller gevonden worden!!

Kunnen jullie mij helpen?

gr.,
info@elegantbeauty.nl

Frankie
9 jaren geleden

Prima tips, zelf zit ik nu in de test fase met google ads, zelf denk ik dat een balans dient te vinden tussen hoeveel je uit geeft aan google ads, het dient uiteraard ook iets op te leveren.

gr
Frankie
http://www.businessnotebooks.eu