And the SEO Oscar goes to?

Onlangs werden wij aangenaam verrast door een uitleg over Google Webmaster Tools op YouTube. We werden gewezen op iets wat eigenlijk altijd voor handen ligt, maar waar weinig gebruik van wordt gemaakt. Google Webmaster Tools is handig en laat ons een beetje meekijken in de keuken van Google. Anders gezegd helpen we Google ook door informatie te geven en is Google Webmaster Tools een mooi stukje ruilhandel.

In november 2010 was Facebook met een marktaandeel van 61,5% in Amerika de meest populaire social media website. YouTube volgt met 18,5%, maar hierop deel je geen woorden maar beelden. De videosite van Google bestaat 14 februari 5 jaar en is op het gebied van multimedia websites de absolute nummer 1 met 69,2%!
Nummer 2 is Google Video met 3,7%, tja; Dit zijn de cijfers voor Amerika; in Nederland is het alleen maar erger, zeg maar.

And the SEO nominees are?
Met de positie die YouTube inneemt, verdient deze multimedia de eigen Oscars wel. Zondag 27 februari 2011 vindt de 83e editie van de Acadamy Awards plaats. Dan worden er erg veel Oscars gegeven, maar we beperken ons tot de Oscars waar het filmpje over Google Webmaster Tools kans op maakt. Opgemerkt moet worden dat niet Matt Cutts maar Maile Ohye de uitleg gaf. Buitenboord vallen meteen de uitreikingen voor Beste Acteur en Mannelijke Bijrol. En we gaan ook maar voorbij aan Beste Buitenlandse Film, Beste Vrouwelijke Bijrol en Kostuums. Oordeel zelf:

Deze film maakt een goede kans op Beste Originele Scenario en Beste Regie. Helaas niet op Beste Actrice want Google Webmaster Tools speelt tenslotte de hoofdrol (Beste Hulpprogramma?). Deze film is de moeite van het kijken zeker waard. Het is een flinke portie doe-het-zelven, maar waar al snel rekening mee kan worden gehouden zijn de punten:
1. Oppassen voor Duplicate Content
2. Controleren van de bereikbaarheid van de pagina’s
3. De laadtijd van de pagina’s zo kort mogelijk houden

A star is born?
Maile Ohye is geen nieuwe ster aan het firmament. Alleen behoort zij tot de 8 Googlers die moeten opboksen tegen Superstar Matt Cutts. Zoals elke winnaar van een Oscar moet ook Maile Ohye zeggen wat zij zelf zo leuk vindt aan haar optreden. Nou, haar favoriete http code is 200: ‘Success is always nice’.


Seo
Copywriter
Robert Didier
Robert Didier is de zoekmachinemarketing specialist van Spelwerk Teksten. Hij zorgt dat bestaande websites geen verplicht nummer zijn, maar doen wat ze moeten doen.

Benieuwd wat voor uw website mogelijk is? Vraag het hem per e-mail.

 LinkedIn
 Twitter

3
Reageer op dit artikel

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
And the SEO Oscar goes to… | SeocenterLinkbuilderTweets die vermelden And the SEO Oscar goes to… | Powered by PROSEO -- Topsy.com Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
trackback

[…] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Bert Beentjes Feeds, Marketing Feed. Marketing Feed heeft gezegd: And the SEO Oscar goes to…: Onlangs werden wij aangenaam verrast door een uitleg over Google Webmaster Tools op … http://bit.ly/fDAKyo […]

Linkbuilder
Gast

De mate waarin social media “video websites” zoals Youtube en Google video een impact gaat hebben op seo zal alleen maar groter worden als je kijkt naar de cijfers.

Verder is het wel een leuke verandering dat Maile Ohye en niet Matt Cutts uitleg in de video geeft..

trackback

[…] And the SEO Oscar goes to… […]