Squidoo Lenses pret voorbij?

Verschillende bronnen waaronder techcrunch melden dat de SEO pret wat betreft Squidoo zo goed als over is. Vele van ons die betrokken zijn tot de zoekmachine optimalisatie wereld weten dat Squidoo lange tijd een erg goede linkjuicer is geweest, en dat er in het verleden veel trust vanuit Google ging naar dit platform.

Inmiddels is deze truc net als alle goede tips tot een einde gekomen. Je raadt het al er werden massaal lenses aangemaakt en deze werden volgegooit met linkjes naar eigen sites om zo snel backlinks en traffic te trekken.

Squidoo zou een heuse penalty hebben gekregen, en de eigenaar van de lenses zouden de afgelopen tijd wel gemerkt hebben dat de traffic dat op hun lens terecht is gekomen gemiddeld met 75% gedaald is. Het is dus duidelijk dat er wel degelijk een trust vanuit Google ging als 75% van al het verkeer op de lenses vanuit Google komt.

Een voorzichtige schatting leert toch dan 80% van de lensen gemaakt is voor SPAM / SEO doeleinden.

Zijn er al mensen zwaar getackeld?? 🙂


4
Reageer op dit artikel

avatar
4 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
KenWouteradminTruFu Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
TruFu
Gast

Eens moest het gebeuren he 🙂
Op naar nieuwe bronnen zoals Hubpages.

Wouter
Gast

Tja, en zo blijft het altijd een wedstrijd tussen de SEO’s en Google :D. Maarja je moet natuurlijk ook backlinks uit meerdere bronnen hebben, dan is de schade niet zo groot.

Ken
Gast

Andere websites zoals oondi (http://www.oondi.com), die overigens 100% van de advertentie inkomsten aan de auteur uitbetalen, zijn strenger op spam-content en het is minder waarschijnlijk dat deze hetzelfde lot zouden ondergaan.