Tussenstand Enquete SEO Handleiding

SEOHandleiding_Enquete19 mei jl. vroegen wij om inbreng met als doel SEO Handleiding als blog meer op de wensen van lezers te richten. Dit was de eerste enquête met vrij algemene vragen. Of beter: dit is de eerste enquête met vrij algemene vragen want hij staat er nog steeds, al is hij wel een beetje aangepast. Hier de tussenstand van de enquête; met het antwoord met de gele trui, de vraag voor de bezemwagen en het antwoord dat niet door de dopingcontrole kwam.

Het is handig om te weten wat men wil zien. Dat je dan ook leest wat men niet wil zien is iets minder leuk, maar net zo bruikbaar.

Gebruiksvriendelijke SEO betekent actie!
We beginnen met de vraag voor de bezemwagen. Dit was de beruchte, befaamde en niet zeer slimme vraag 3: Is de informatie van vraag 3 op SEO Handleiding te vinden?
Dit lijkt een doordenkertje te zijn, maar vraag 3 had vraag 2 moeten zijn. Binnen een enquête naar de eerdere vragen gaan vragen is ook niet handig. Het is verholpen.

De kopgroep aan antwoorden op de open vragen bestaat onder andere uit:
1. Uitleg van Google Analytics
2. Meer HTML voorbeelden
3. Het design opleuken met meer kleur
4. Vaker bloggen

Dit dreigt een eindsprint te worden en antwoord nummer 2 heeft daarin de beste kansen.

T.a.v. de antwoorden op de meerkeuzevragen is de keuze ‘Ik zoek praktische tips voor zoekmachine optimalisatie’ bij vraag 2. Waar ben je naar op zoek op SEO Handleiding? het meest aangevinkt. De vraag om ‘praktische tips met voorbeelden’ lijkt duidelijk te bestaan. ‘Actie’ betekent dat hieraan wordt gewerkt.
Waar ook direct aan wordt gewerkt, is het uiterlijk: men vraagt kleur, men krijgt kleur!

Blijft over het antwoord dat niet door de controle is gekomen. Soms zeggen vraag en antwoord ruim voldoende:
7. Wat vind je van het uiterlijk van SEO Handleiding?
Niet zo aantrekkelijk, ik zie liever: ‘vrouwen’

Over de vragen voor de volgende enquête wordt al stevig nagedacht. Jouw antwoorden op deze enquête spelen daarbij mee. Help mee de blog te krijgen die jij graag ziet.


Seo
Copywriter
Robert Didier
Robert Didier is de zoekmachinemarketing specialist van Spelwerk Teksten. Hij zorgt dat bestaande websites geen verplicht nummer zijn, maar doen wat ze moeten doen.

Benieuwd wat voor uw website mogelijk is? Vraag het hem per e-mail.

 LinkedIn
 Twitter

1
Reageer op dit artikel

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
SEO Handleiding Enquête n° 1: Food for Thought! - Powered by PROSEO Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
trackback

[…] Tussenstand Enquête SEO Handleiding […]