Zoekmachine Optimalisatie fabeltjes en fouten

In de loop der tijd zijn er verschillende fabeltjes geweest over zoekmachine optimalisatie factoren. De een roept dit, de ander dat. Uiteindelijk kan je natuurlijk niet bewijzen wat nu waar is en wat niet aangezien Google geen handleiding heeft over de werking van Google en de verschillende factoren waarop de SERP en pagerank gebaseerd wordt.

Hier een aantal stellingen welke ik vandaag weer te horen kreeg.

Fabeltjes:

META tags zijn erg belangrijk, dit is eigenlijk het belangrijkste bij SEO
Zeker niet, de meta tags zijn alleen belangrijk voor je vermelding aangezien daar vaak de description tag voor gebruikt wordt, maar speelt ook steeds een rol

Je site aanmelden bij zoekmachines versneld je opname in de zoekmachine
Ook niet waar, het is zelfs zo dat je je eigenlijk helemaal niet hoeft aan te melden bij welke zoekmachine dan ook. Slechts 1 link op een andere site is genoeg om je site in de zoekmachines te laten verschijnen, aangezien de robots je site dan automatisch vinden bij het spideren.

Daarnaast zie ik nog steeds het meest dat:

Fouten:

1. Bij het maken van een website wordt er vaak gebruik gemaakt van een database en CMS. Echter zorgt deze combinatie vaak voor filenames als page.php?category=service&service=seo&id=34&search=advertising kortom dynamische urls welke teveel parameters bevatten. De zoekmachine kan meestal maar de eerste 2 paramaters lezen, maar dat is niet alles, hij zal alle subpagina’s ook zien als 1 pagina aangezien de filename page.php seeds hetzelfde is. Dit zal dus leiden tot een lagere pagina indexering.

2. Een andere veelvoorkomende fout is pas na het bouwen van een website hulp inroepen van een SEO expert. Dit is eigenlijk onbegonnen werk aangezien de kans bestaat dat de structuur van een site helemaal opnieuw gemaakt moet worden. Het is daarom verstandig om tijdig een SEO expert in te schakelen, eigenlijk voor de site gebouwd gaat worden. Op die manier kan de expert advies geven een degene die de site moet gaan bouwen, zodat deze er rekening mee kan houden bij het technische gedeelte.

Het je zelf nog domme stellingen of grove fouten m.b.t. zoekmachine optimalisatie, laat het even weten ;-)


3
Reageer op dit artikel

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
@adminadminmatthijs Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
matthijs
Gast

Nog 1 belangrijke fout is dat sommige bedrijven websites hebben die totaal niet html valide zijn. Veel van deze bedrijven huren op dat moment SEO specialisten in om hun websites hoger in de ranking te krijgen.

Dat is erg jammer, want de eerste stap zou eigenlijk moeten zijn het inhuren van iemand die “Semantisch HTML” (HTML zoals HTML is bedoeld) beheerst.

@admin
Gast

Als voorbeeld: Er zijn nog genoeg websites die hun menuitems weergeven aan de hand van plaatjes zonder alt tags. Het is jammer dat er (veel) webdesign bedrijven zijn die niet kunnen voldoen aan valide HTML. De klant laat een mooie website maken, die er gelikt uitziet voor het oog. Vaak is de klant dan hartstikke tevreden en vertrouwt hij erop dat de code goed is. Echter in de toekomst komt de klant erachter dat zijn website niet hoog staat in Google met als gevolg dat ze weer belachelijk veel kosten maken aan SEO adviezen. Natuurlijk bestaat een SEO advies niet… Lees verder »